Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej o ciasteczkach Rozumiem

Piper PA-34-200T Seneca II SP-ROY - touch and go RWY18

Po wielu latach zapowiedzi i przygotowań poprzeczny pas startowy mieleckiego lotniska został ponownie włączony do użytkowania. Oficjalnie został on wykreślony z obowiązujących map lotniczych w roku 2006. Wiele lat temu w czasie, kiedy zmianie uległy granice lotniska robiono wszystko, aby krótszy pas startowy 18 – 36 pozostał. W lokalnej prasie pojawiło się wiele artykułów na ten temat (Czy wróci pas poprzeczny na EPML? , Janusz Chodorowski: "Lotnisko w rękach miasta" , Cięcie lotniska - szansa czy zagrożenie W tym celu zachowano wszelkie niezbędne wymogi, jakie stawiało prawo min. zachowano pole wzlotów oraz przygotowano plan zagospodarowania przestrzennego tak, aby nowo powstałe zabudowania nie wchodziły w kolizję z pasem. Pod względem fizycznym pas startowy był gotowy do certyfikowania .